“As ovellas non son o máis cinematográfico dos animais. Coma
protagonistas dun filme, deixan moito que desexar”, sentenciaba xa no
primeiro parágrafo a recensión que o New York Times fixo na estrea
americana desta primeira longametraxe de ficción de Vittorio de Seta. O
crítico que escribiu aquel texto, Eugene Archer, sorprenderíase da
destacada presenza que as ovellas acabarían tendo cincuenta anos despois
no cinema máis audaz, incluso nos Estados Unidos coa maxistral Sweetgrass á cabeza.
As ovellas, polo demais, non son as
protagonistas do filme. De haber algún seríao a paisaxe austera, dura e
pedregosa da illa de Cerdeña, retratada nun fermosísimo branco e negro
polo propio Vittorio de Seta, tamén director de fotografía. É outro
Mediterráneo, ben lonxe do dolce far niente de turistas en vacacións.
Aquí hai moito que facer para, simplemente, saír adiante. Michele e o
seu irmán pequeno subsisten de maneira humilde grazas ao seu rabaño: o
leite, os queixos. A súa é unha vida honesta e sacrificada que se sabe
incompatíbel coas regras oficiais e por iso cando é acusado inxustamente
duns delitos que non cometeu a solución máis viábel non é facerlles
fronte confiando na lei, senón escapar ás montañas, que é tanto como
escapar cara á morte. Non hai espazo para a esperanza, a violencia
non xera outra cousa que violencia e a única saída ante unha culpa allea
será unha culpa propia. É algo que outro Vittorio (de Sica) xa nos
contara tempo atrás: cando che rouban a indispensábel bicicleta a
tentación inevitábel é roubares ti outra, dilemas morais á parte. Nese
vingativo principio de acción e reacción repousa, non o esquezamos, a
historia da humanidade.
Martin Pawley. Texto escrito para o ciclo "Creo en Italia... Máis che vale!" de Cineuropa 2013.
Ningún comentario:
Publicar un comentario