mércores, 31 de xullo de 2013

On the road (Walter Salles, 2012)



Proxecto promovido por Francis Ford Coppola, precedido da expectación xerada polos seus anos de preparación, adaptación da mítica (e mitificada) novela de Jack Kerouac publicada en 1957, un texto que ía elevar unha forma de vida, o estalido contracultural beatnik acontecido nos Estados Unidos nas décadas 50/60 do século pasado, xerme de liberdades e creacións varias. Dirixida polo director brasileño Walter Salles (Estación Central del Brasil; Diarios de una motocicleta), o filme resultante posúe grandes medios e fastosidade visual. Porén, atopamos unha historia pobre, soporífera (¡!), narrativamente torpe e falta de emoción e recursos, lonxe de calquera opción de captación do espírito orixinal, a historia (autobiográfica) dun escritor, Sal Paradise, fascinado polo seu entorno, en especial por un personaxe, Dean Moriarty (que imita a icona xeracional Neal Cassidy) e o intento épico dun grupo –Corso, Ginsberg, Burroughs,…- por coñecer o seu mundo, atravesar América (do Norte) e vivir experiencias cheas de intensidade.
Unha das grandes decepcións do ano, excelente exemplo das submisións e dificultades de conciliar cine e literatura, unha tentativa superficial de correcta factura, empeñada antes que nada en estender toda unha maquinaria publicitaria co obxectivo de utilizar un tecido emblemático, operación que remata por resultar profundamente banal. Ociosos, eruditos e/ou curiosos, poden revisar á esquecida e honesta Heart Beat / Generación perdida (1980) de John Byrum, filme onde, entre outras cousas, rastreamos excelentes caracterizacións: Kerouac era John Heard e Cassady Nick Nolte, este sen lugar a dúbidas o actor idóneo para encarnar a rebeldía estadounidense do momento. Infinitamente máis interesante. Nota: 2/10.

José Manuel Sande

Ningún comentario:

Publicar un comentario