venres, 21 de decembro de 2012

O mellor de 2012: Martin Pawley



Os tres primeiros postos, téñoo moi claro, van para tres obras mestras:

1. Tabú (Miguel Gomes). O meu innegociábel Top1.
2. Leviathan (Lucien Castaing-Taylor, Véréna Paravel).
3. Like someone in love (Abbas Kiarostami)

Deixo fóra de categoría un filme que me parece aínda superior a estes, unha obra suprema dun autor supremo: a curta de Pedro Costa Sweet exorcist, no filme colectivo Centro histórico. E logo, sen orde:

A última vez que vi Macau (João Pedro Rodrigues, João Rui Guerra da Mata)
Manhã de Santo António (João Pedro Rodrigues)
O que arde cura (João Rui Guerra da Mata)
O Gebo e a sombra (Manoel de Oliveira)
Sinais de serenidade por coisas sem sentido (Sandro Aguilar)
Torres e cometas (Gonçalo Tocha)
Post Tenebras Lux (Carlos Reygadas)
Viola (Matías Piñeiro)
Montaña en sombra (Lois Patiño)
El muerto y ser feliz (Javier Rebollo)
People's park (J. P. Sniadecki, Libbie D. Cohn)
Into the abyss (Werner Herzog)
Dans un jardin je suis entre (Avi Mograbi)
Stone, Song and Peta (Takuya Dairiki, Takashi Miura)
Cosmopolis (David Cronenberg)
Ever since (Mark Wallinger)

Bonus track: Á luzada e Lupita, dúas marabillas de Xurxo Chirro que por fin saíron á luz hai pouco máis dun mes.

Actualización: a listaxe de Xurxo González faime recordar o moito que me gustou Bestiaire de Denis Côté. E con ela volveu á miña memoria Corta de Felipe Guerrero.

2 comentarios:

  1. De vinte títulos... ¿oito portugueses? ¿E que no resto do mundo non se fan películas ou é que vostede non ve máis ca cinema portugués?

    Xa omito o feito de que algúns autores deses filmes sexan amigos seus... ¡a seriedade do crítico comprometido!

    ResponderEliminar
  2. Si, si que se fan filmes no resto do mundo; de feito os outros doce citados (agora xa dezaseis) non son portugueses. En canto ás presenzas amigas na miña listaxe, hai máis das que vostede imaxina, probabelmente. Que sexan amigos, ou amigas, réstalles méritos?

    ResponderEliminar